Problemy związane z branżą fashion której występują w Polsce

Branża odzieżowa od dawna wyznacza trendy w światowym handlu i marketingu. Jest to związane z jej sporą skalą i znaczeniem dla gospodarek. Nie da się ukryć, że tez realna waga, jaką do ubrań przykładają klienci ma także na to wpływ. W ostatnich latach można też zauważyć większą świadomość odbiorców o ogromnym wpływie branży fashion na szkodliwe zmiany dla środowiska. Przez co przykładowa firma odzieżowa czy też hurtownia pasmanteryjna, jest zmuszona sprostać oczekiwaniom klientów, aby odzież była produkowane w etyczny sposób.  Zaczynając od pozyskania eko surowców, po dodatki krawieckie, aż po etyczną produkcję ubrań. 

Eko produkcja – jak ją rozpoznać?

 Generalnie w przypadku, gdy trafisz na taką firmę, to z pewnością przeczytasz o tym na jej stronie internetowej lub na jej social mediach. Przez to, że bardzo pożądane są ekologiczne firmy każda z nich chce się tym pochwalić. Oprócz tego większa transparentność marki,a także im więcej konkretów i szczegółów, tym konsumenci mają do niej większe zaufanie. Mimo, że rynek ubraniowy zmienia się na lepsze, w dalszym ciągu to jednak za mało. Środowisko jest na skraju wytrzymania i potrzeba szybkich zmian aby je poprawić. Jednakże wcale nie jest łatwo ubierać się tak, żeby nie szkodzić planecie. Często zdarza się tak, że marka odzieżowa spełnia tylko jedno na kilka etycznych kryteriów ale to i tak dużo! W przypadku polskich produkcji, bardzo często można trafić na info “Made in Poland”, ale już nic na temat materiałów. Faktem jest jednak, że im więcej kryteriów etycznej produkcji jest spełnianych, tym lepiej

Czy każda produkcja w Europie jest ekologiczna?

Istnieje przekonanie, że ciuchy z Unii Europejskiej są praktycznie zawsze etyczne a także ekologiczne. Jest to niezgodne z prawdą. Z kolei z wyzyskiem oraz nieetycznymi warunkami produkcji odzieży kojarzone są kraje Azjatyckie, w szczególności Chiny. Czy wiesz że poziom zarobków w tym kraju są znacznie wyższe aniżeli w naszym kraju? Nie wiemy, że wyzysk pracowników branży fast fashion często odbywa się  we wschodniej części Europy, jak na przykład w Rumunii. 

Sklepy sieciowe zdają sobie sprawę, że klienci wolą kupować ubrania z metką europejską aniżeli chińską,ponieważ kojarzy im się to z etyczną produkcją oraz godnymi warunkami pracy.

Jakie istnieją problemy w krajowej branży ubraniowej?

Krajowa branża odzieżowa ma trudności w związku z brakiem specjalistów na rynku. Z czego wynika ten deficyt? Wszystko się rozchodzi o marne wynagrodzenie dla szwaczek.

Lockdown a jego związek na branżę odzieżową

Z pewnością wpływ lockdownu odczuła większość z nas. Jednakże wyjątkowo duże piętno odcisnęła na rynku ubraniowej.Nagle zamknięte galerie na pewno obniżył zyski pracowników tej branży, tak jak wspomniane wyżej szwaczki i ich niezbyt wysokie dochody. {Jeżeli chodzi o rynek rodzimy to poprzez szeroką ofertą modowych przedsiębiorstw na naszym rynku, Polacy chętnie kupują ubrania krajowych producentów. Warto też dodać ,że odnoszą oni duże sukcesy na rynku za granicą. Czy wiesz, że aż 30 procent wszystkich punktów handlowych wyprodukowanych przez krajowe przedsiębiorstwa branży modowej znajduje się poza polską. 

Czy wprowadzane są nowoczesne technologie do rynku ubraniowego?

Firmy odzieżowe próbują nowoczesne technologie  z zakresu fashion tech. To technologie które ułatwiają robienie zakupów, urealniające przymierzanie a także dopasowanie, prowokujących klientów do szybkiego decydowania się. Takie urządzenia to między innymi chatboty albo obsługa klienta w formule wideochatów.

Możesz również polubić